Ciekawostki

Gadu-Gadu i Allegro łączą siły

Powstanie nowy duży gracz na rynku reklamy internetowej, ustępujący zasięgiem wyłącznie Grupie Google.

GG Network, producent popularnego komunikatora Gadu-Gadu oraz Grupa Allegro, operator największej platformy e-commerce w Polsce łączą siły w zakresie sprzedaży reklam w Internecie. W tym celu działy sprzedaży obu spółek zostaną zintegrowane, tworząc jeden, silny zespół.

Celem nowego biura reklamy jest stworzenie oferty bez precedensu, z wykorzystaniem wieloletniego doświadczenia i potencjału zarówno GG, jak i Allegro, a dzięki temu zapewnienie reklamodawcom dotarcia do milionów polskich internautów w innowacyjny i efektywny sposób. Ścisła współpraca GG Network i Grupy Allegro otworzy nowe możliwości dla rynku, zaś pierwsze korzyści ze współpracy pojawią się w kategoriach tematycznych motoryzacja i finanse.

– To strategiczna współpraca, pozwalająca na połączenie kompetencji obecnych zespołów – mówi Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu GG Network S.A. – Synergia działań obu spółek, należących do tego samego właściciela jest naturalnym i korzystnym krokiem. Oczekujemy, iż wspólnie będziemy odgrywać wiodącą rolę na rynku reklamy internetowej.

– Gadu-Gadu to bardzo silny gracz na polskim rynku reklamy internetowej z uznanymi i wiodącymi produktami pozwalającymi na szybkie dotarcie do milionów internautów, z kolei w Grupie Allegro posiadamy kompetencje związane z unikalną wiedzą o oczekiwaniach i rzeczywistych zachowaniach zakupowych użytkowników oraz reklamą efektywnościową i ogromny potencjał mierzony liczbą odsłon – mówi Grzegorz Wójcik, CEO Grupy Allegro. – Cieszymy się z połączenia sił dwóch liderów.

Według najnowszego badania Megapanel zagregowany zasięg wydawców, obejmujący m. in. witryny takie jak Allegro.pl, Bankier.pl, Ceneo.pl, Otomoto.pl, Gadu-Gadu.pl, GG.pl oraz aplikacje komunikatora Gadu-Gadu i radia OpenFM, sięga prawie 80%, dając im drugie miejsce na rynku i pozwalając zdystansować wszystkich lokalnych konkurentów za wyjątkiem Grupy Google.

Szefem nowego, zintegrowanego zespołu zostanie Jacek Makowski. Posiada on bogate doświadczenie w rynku reklamy internetowej, współtworzył i przez wiele lat zarządzał biurem reklamy Grupy Onet.pl, ostatnio w Axel Springer Polska. Od marca 2011 roku pełni on funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej IAB Polska.

Allegro i Gadu-Gadu należą do Naspers Ltd., światowego koncernu działającego w sektorach mediów, Internetu i rozrywki on-line – www.naspers.com

GG Network S.A. – www.gadu-gadu.pl – producent popularnego komunikatora GG. Spółka jest właścicielem również takich serwisów, jak m.in.: Gadu-Gadu.pl, GG.pl, Fora.pl, Blip.pl, OpenFM, MojaGeneracja.pl, JaramSie.pl, Pykam.pl, Nauka.pl i MEGASlownik.pl. GG Network oferuje również usługi telekomunikacyjne i poczty elektronicznej. Do Grupy Kapitałowej GG Network S.A. należą m.in.: agencja badawcza Inquiry Sp. z o.o. i spółka LIVEChat Software S.A.

Grupa Allegro – lider w branży e-commerce, grupa firm zarządzających ponad 75 serwisami w ponad 20 krajach. W Polsce do Grupy należą – oprócz platformy transakcyjnej Allegro.pl – również takie serwisy, jak: porównywarka Ceneo.pl, serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl, wertykale tematyczne otoMoto.pl, otoDom.pl, mojeauto.pl, otoWakacje.pl, BuyVIP.pl, Citeam.pl, CoKupic.pl i iStore.pl oraz serwisy finansowe PayU i Bankier.pl. Wszystkie usługi i serwisy spółki mają za zadanie wspieranie handlu internetowego na każdym etapie – począwszy od dokonania wyboru towaru, poprzez porównanie cen produktu i zakup, po bezpieczną płatność elektroniczną.
Z: http://www.biuroprasowe.pl/gadu-gadu-i-allegro-lacza-sily,d4569.html

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy