Wiadomości branżowe usa

Nestlé zainwestuje w Polsce 300 mln złotych

Teaser

Nestlé ogłosiło podpisanie wstępnej umowy na zakup gruntu pod budowę nowej fabryki i centrum dystrybucyjnego karmy dla zwierząt domowych. Wartość inwestycji wyniesie 300 mln zł. W pierwszym etapie Nestlé planuje utworzenie 200 nowych miejsc pracy.

Będzie to dziesiąty zakład produkcyjny firmy Nestlé w Polsce, a pierwszy dedykowany biznesowi Nestlé Purina PetCare. Fabryka będzie zlokalizowana pod Wrocławiem, w Nowej Wsi Wrocławskiej. Całkowita powierzchnia terenów pod budowę wyniesie około 15 ha. Oprócz fabryki powstanie tam również centrum dystrybucyjne. Budowa nowych obiektów rozpocznie się pod koniec bieżącego roku, a osiągnięcie przez nie gotowości produkcyjnej jest przewidywane na drugą połowę 2014.

Z przyjemnością ogłaszamy naszą nową inwestycję. Liczymy, że wzmocni ona obecność Nestlé w Polsce w obu obszarach – produkcyjnym i biznesowym. Nasze obecne działania na polskim rynku są dla nas źródłem satysfakcji. Jednocześnie staramy się nieustannie wzmacniać portfolio produktów Nestlé, by lepiej zaspokajać potrzeby naszych konsumentów” – komentuje Pierre Detry, Prezes Zarządu Nestlé Polska S.A.

Długoterminowa strategia zakłada wzmocnienie pozycji Nestlé Purina PetCare w Europie oraz rozwój w kanale spożywczym i specjalistycznym. Polska jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w Centralnej i Wschodniej Europie. Okolice Wrocławia – ze względu na ich sąsiedztwo z głównymi arteriami komunikacyjnymi, dostęp do wykwalifikowanego personelu i gotowość terenu pod budowę – tworzą klimat sprzyjający inwestycjom.

Planowana inwestycja to nowy rozdział dla Nestlé Purina PetCare w Polsce. Odzwierciedla nieustanne zaangażowanie w dążeniu do umacniania naszej pozycji na rynku karmy dla zwierząt domowych. Dzięki nowej fabryce zwiększymy dostępność naszych produktów oraz rozszerzymy ich portfolio” mówi Giorgio Vesprini, Country Business Manager Nestlé Purina PetCare Poland & Baltics.

 

***

Nestlé Purina PetCare w Polsce

Firma Nestlé Purina PetCare jest obecna na polskim rynku od 16 lat. Rozpoczęła swoją działalność w 1997 roku i od tego czasu rozbudowała portfolio swoich produktów w kluczowych segmentach rynku żywności przeznaczonej dla zwierząt domowych.

Nestlé Purina PetCare oferuje szeroki wachlarz marek, zaspokajając tym samym potrzeby swoich klientów i ich pupili. Obecnie firma cieszy się mocną pozycją na polskim rynku karmy dla zwierząt domowych, osiągając udział ponad 9,4% (źródło: Nielsen). Nestlé Purina PetCare aktualnie zatrudnia 55 osób.

Nestlé Purina PetCare bierze czynny udział w życiu społecznym. Wspiera zajęcia dogoterapii dla dzieci z niepełnosprawnościami. Spółka stworzyła pierwszą w Polsce drużynę uczestniczącą w zawodach osób niepełnosprawnych, jak również zorganizowała zawody psów pod hasłem „Dog Chow Disk Cup” (dodatkowe informacje na: www.latajacepsy.pl).

Portfolio Nestlé Purina PetCare tworzą następujące produkty:

  • Purina ONE® sucha karma dla kotów
  • GOURMET® mokra karma dla kotów
  • FRISKIES® sucha karma kotów i psów
  • FELIX® mokra karma dla kotów
  • PRO PLAN® sucha karma kotów i psów
  • DOG CHOW® sucha karma dla psów
  • CAT CHOW® sucha karma dla kotów
  • PURINA VETERINARY DIETS® wybór mokrej i suchej karmy dla kotów i psów

 Informacje na temat rynku karmy dla zwierząt domowych w Polsce

  • Polska jest największym rynkiem karmy dla zwierząt domowych w regionie Europy Centralnej.*
  • Jest on uzupełniany przez wysoki wskaźnik populacji zwierząt domowych (13,1 mln), wzrastający dochód oraz – choć wolno – ale jednak rosnący odsetek zwierząt domowych odżywianych karmą gotową.*
  • Populacja psów (7,4 mln) jest wyższa od populacji kotów (5,7 mln).*
  • Wielkość kategorii szacuje się na poziomie 520 mln CHF w 2012 roku.*
  • Kategoria jest sprzedawana przez dwa główne kanały – sklepy spożywcze (60%)
    i specjalistyczne (40%).*
  • Kanał sklepów specjalistycznych składa się z niezależnych sklepów (70%), weterynarzy (11%), e-commerce (10%), sieci karmy dla zwierząt domowych (6%) oraz hodowców (2%).**
  • Kanał sklepów spożywczych składa się z handlu nowoczesnego – 33% (hipermarkety + międzynarodowe supermarkety), handlu tradycyjnego – 31% (lokalne supermarkety + duże, średnie i małe sklepy spożywcze), dyskontów – 25% oraz drogerii – 9%. Sklepy dyskontowe są najszybciej rozwijającym się subkanałem (+ 17%).***
  • Dzięki dyskontom kanał sklepów spożywczych rośnie szybciej (+13%) niż specjalistycznych (+ 8%).***
  • W obu kanałach kategoria jest zdominowana przez suchą karmę dla psów, która stanowi największą subkategorię.**
  • W kanale sklepów spożywczych drugą co do wielkości jest kategoria mokrej karmy dla psów (22%), na trzecim miejscu plasują się dania na jeden raz (20%). Te ostatnie stanowią najszybciej rosnącą subkategorię (+23%). Sucha karma dla kotów (+12%) jest drugą najmniejszą podkategorią po przekąskach dla kotów i psów. Sucha karma dla kotów super premium stanowi 20% subkanału suchej karmy dla kotów.***

*źródło: Euromonitor

**źródło: Nestlé

***źródło: Nielsen

Nestlé Purina PetCare na świecie

Nestlé zainicjowało swoją działalność w biznesie karmy dla zwierząt domowych poprzez nabycie firmy Carnation i marki Friskies w 1985 roku. Zakup firmy Spillers Pet Foods w 1998, a następnie Ralston-Purina w 2001 roku pomógł Nestlé we wzmocnieniu wiodącej pozycji w Europie.

W wyniku fuzji Ralston Purina i Friskies PetCare w grudniu 2001 roku powstała Nestlé Purina PetCare – firma z ponad stuletnim doświadczeniem w branży karmy dla zwierząt domowych.

Dział odpowiadający za globalną strategię i rozwój biznesu Nestlé Purina PetCare mieści się w St. Louis, Missouri, USA. Koordynuje działalnością filii w różnych krajach na całym świecie. W USA i Europie eksperci Nestlé Purina PetCare pracują nad nowymi pomysłami w dziedzinie karmy dla zwierząt, tworząc koncepcję wysokiej jakości żywienia niezbędnego dla zdrowego życia kotów i psów.

Marki takie jak Purina Veterinary Diets, Pro Plan, Purina One, Friskies, Darling, Beneful, Dog Chow, Cat Chow i inne zapewniają Nestlé Purina PetCare wiodącą pozycję w kategorii karmy dla zwierząt domowych.

Notka edytorska

Nestlé Polska S.A. jest wiodącą w Polsce firmą w żywieniu, zdrowiu i dobrym samopoczuciu z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFE, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5100 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2012 roku sprzedaż Nestlé osiągnęła 3,5 mld zł.

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Małgorzata Szlendak

Rzecznik Prasowy, Nestlé Polska S.A.

Email: [email protected]

Tel.: +48 22 607 22 89

Mobile: +48 600 204 654

 

Edyta Iroko

Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.

Email: [email protected]

Tel. +48 22 607 32 54

Mobile: +48 600 204 870

Źródło Nestlé Polska S.A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy